Blog

Τα φιστίκια είναι μια σούπερ τροφή

Κελυφωτά ή φιστίκια Αιγίνης, καταναλώστε τα άφοβα. Αυτοί οι σούπερ ξηροί καρποί έχουν μπόλικα οφέλη.

Από τα πιο θρεπτικά «παιδιά» της οικογένειας των ξηρών καρπών, τα κελυφωτά φιστίκια  είναι ένας διατροφικός θησαυρός που αξίζει να ανακαλύψετε.

Είτε ως συνοδευτικά σε σαλάτες είτε σαν σνακ, η επιλογή τους ωφελεί σημαντικά την υγεία.

Σούπερ τροφή… τσέπης

Μια χούφτα φιστικιών – 30 γραμμάρια – δίνουν 176 θερμίδες, εκ των οποίων 13,4 γρ. λιπαρά, 5,1 γραμμάρια υδατάνθρακες, 2,4 γραμμάρια ίνες και 7,7 γραμμάρια πρωτεΐνη. Σε αυτήν την ποσότητα, μας καλύπτουν το 10% από τις ημερήσιες ανάγκες σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία όπως η βιταμίνη B6, θειαμίνη, μαγνήσιο, φωσφόρο και χαλκό.

Χοληστερόλη στοπ

Η υψηλή περιεκτικότητά τους σε φυτικές στερόλες, μπορεί να συμβάλλει στην μείωση της ολικής και της «κακής» χοληστερόλης.

Αγαπούν την καρδιά

Τα λιπαρά που περιέχουν είναι κατά κύριο λόγο μονοακόρεστα και πολυακόρεστα, και όταν καταναλώνονται σε αντικατάσταση των κορεσμένων, θωρακίζουν το καρδιαγγειακό σύστημα.

Προστατεύουν από φλεγμονές

Οι πολυφαινόλες και τα καροτενοειδή που περιέχουν τους χαρίζουν αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, χάρη στις οποίες καταπολεμούν τη δράση των ελεύθερων ριζών, οι οποίες αναπτύσσονται στο σώμα και καταστρέφουν τα υγιή κύτταρα.

Κατά του στρες

Η υψηλή ποσότητα Καλίου που περιέχουν (1020mg/100 γρ.) βοηθάει τον οργανισμό να περιορίσει τα επίπεδα της γνωστής ως «ορμόνης του στρες» κορτιζόλης.

Για τα μάτια σας μόνο

Η υψηλή περιεκτικότητά τους σε λουτεΐνη και ζεαξανθίνη τα καθιστά σούπερ τροφή για την υγεία των ματιών. Οι δύο αυτές ουσίες φαίνεται να βοηθούν τα μάτια να φιλτράρουν την υπεριώδη ακτινοβολία, προστατεύοντας έτσι τον αμφιβληστροειδή.

Απώλεια βάρους

Η κατανάλωσή τους ενδείκνυται σε διατροφή για απώλεια βάρους, αφού χάρη στις λίγες θερμίδες τους και την υψηλή περιεκτικότητά τους σε πρωτεΐνη θεωρούνται καλύτερα σε σχέση με άλλους, πιο θερμιδοφόρους ξηρούς καρπούς.

Καλύτερη πέψη

Η περιεκτικότητά τους σε φυτικές ίνες (περί τα 3 γρ. ανά χούφτα) καλύπτει και με το παραπάνω τις ημερήσιες ανάγκες του οργανισμού σε αυτές, βοηθώντας έτσι στην καλύτερη πέψη και λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος.

Και σεξουαλικές επιδόσεις

Σε έρευνα του 2011, η κατανάλωση φιστικιών φάνηκε να βοηθά τη στύση ανδρών σε ποσοστό 50%.

«Απορροφούν» τον σίδηρο

Η περιεκτικότητά τους σε Χαλκό, βοηθά στην καλύτερη απορρόφηση του σιδήρου από το σώμα όταν καταναλώνονται με τροφές πλούσιες σε αυτό το ιχνοστοιχείο.

in2life

Ποιες τροφές δεν είναι κατάλληλες για πρωινό και πρέπει να τις αποφεύγετε για να χάσετε βάρος

Έρευνες δείχνουν, ότι όσοι λαμβάνουν σε καθημερινή βάση ένα πλήρες πρωινό, έχουν ενέργεια μέσα στη μέρα και ανταπεξέρχονται καλύτερα στις υποχρεώσεις τους.
Επίσης, καταφέρνουν ευκολότερα και ταχύτερα να χάσουν το περιττό βάρος και ακόμα πιο σημαντικό είναι ότι διατηρούν χαμηλά το βάρος τους στη συνέχεια.
Η αύξηση του μεταβολικού ρυθμού, βοηθά τον οργανισμό να απορροφήσει όλα τα υπόλοιπα θρεπτικά συστατικά και να τα μετατρέψει σε ενέργεια.
Για αυτό το πρωινό θεωρείται το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας.
Υπάρχουν όμως και ορισμένες τροφές, που δεν είναι κατάλληλες για πρώτο γεύμα της ημέρας και καλό είναι να αποφεύγονται.

Read More

Αυτές οι τροφές δεν πρέπει να πλένονται πριν την κατανάλωσή τους, γιατί ίσως έχουν τα αντίθετα αποτελέσματα!

Υπάρχουν τρόφιμα που δεν χρειάζεται να πλυθούν πριν τα μαγειρέψετε ή όσον αφορά τα ωμά, πριν τα σερβίρετε, γιατί το πλύσιμο μπορεί να έχει αντίθετα από τα επιθυμητά αποτελέσματα και αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία.

Read More

Nτομάτες στα βάζα για όλο το χειμώνα. Τώρα είναι η εποχή!

Ά
νοστες ντοματάκια κονσέρβας; #not

Αρχές φθινοπώρου είναι η εποχή για να κάνουμε τις προετοιμασίες του χειμώνα. Και αυτή εδώ η δουλειά είναι πανεύκολη. Θέλει μόνο να της αφιερώσεις ένα απόγευμα και θα ανταμειφθείς πολλές φορές τους μήνες που θα ακολουθήσουν.

Έχει περάσει από γενιά σε γενιά, και σίγουρα της αξίζει μια θέση στα σύγχρονα νοικοκυριά. Εκτός του ότι εξοικονομούμε χρόνο και χρήμα, δίνει άλλη νοστιμιά στα μαγειρέματα του χειμώνα. Τη σάλτσα ντομάτας θα την κρατήσουμε μέχρι τις αρχές του επόμενου καλοκαιριού που θα βγει η καινούργια σοδειά. Τέλος εποχής –από τις 20 Aυγούστου και μετά– βρίσκεις ωραίες αρωματικές και φθηνές ντομάτες στις λαϊκές αγορές –οι βιολογικές κοστίζουν κάτι παρά πάνω!

Στη συνέχεια τις πολτοποιούμε σε ένα πολυμίξερ και ρίχνουμε το χυμό σε μία ή και δύο –για πιο γρήγορα και για μεγάλες ποσότητες– κατσαρόλες και τις βράζουμε για μισή ώρα (να φύγουν τα νερά τους), αφού ρίξουμε μια χούφτα αλάτι και μια κουτάλα λάδι.


Παράλληλα ετοιμάζουμε τα βάζα τα οποία βάζουμε σε ένα ταψί για να μεταφέρονται εύκολα και τα αποστειρώνουμε στους 100°C για μισή ώρα, μαζί και τα καπάκια αλλά χωριστά, όση ώρα περίπου χρειάζεται για να βράσει και η σάλτσα μας στην κατσαρόλα.

Βγάζουμε τα καυτά πια βάζα και τα τοποθετούμε στον πάγκο της κουζίνας. Βάζουμε στο βάζο ένα μαχαίρι ή ένα πιρούνι για να μπορέσουμε να ρίξουμε μέσα με μια κουτάλα την καυτή ντομάτα. Είναι πολύ σημαντικό να γεμίσουμε μέχρι τέρμα πάνω τα βάζα, για να μη μείνει αέρας. Κλείνουμε με τα καπάκια, αφού καθαρίσουμε το στόμιο αν έχει λερωθεί, και είναι έτοιμα!

Τips

• Καλό είναι να αγοράζουμε καινούργια καπάκια για να είμαστε σίγουροι πως θα κλείσουν καλά. Κάθε βάζο χωράει περίπου 1 κιλό ντομάτες. Τα βάζα του ενός λίτρου κοστίζουν περίπου 35-40 λεπτά και τα καπάκια 9-11 λεπτά.

• Επειδή είναι καυτά τα βάζα, από τη στιγμή που θα τα βγάλουμε από το φούρνο και μετά, τα πιάνουμε με μια πετσέτα. Βρίσκουμε έναν τρόπο που μας βολεύει. Ένα μικρό βαθμό δυσκολίας έχει το να τα κλείσουμε με το καπάκι, που επίσης θα είναι καυτό.

• Κάθε βάζο που ετοιμάζουμε το τοποθετούμε ανάποδα στον πάγκο ή κάπου που δεν ενοχλεί με δύο πετσέτες από κάτω, και τα αφήνουμε μερικές ώρες για να σφραγίσει καλά το καπάκι τους – αν υπάρχει κάποια διαρροή θα φανεί.

• Το πιο σημαντικό! Δεν πρέπει για κανένα λόγο να πέσει νερό –ούτε σταγόνα– στα βάζα, από τη στιγμή που θα μπουν στο φούρνο και μετά, ή στην κατσαρόλα με τη βρασμένη ντομάτα.

Συνταγή για πεντανόστιμη σάλτσα ντομάτας

Ρίχνεις το περιεχόμενο της γυάλας, αφού την ανοίξεις βάζοντας ένα μαχαίρι ανάμεσα στο καπάκι και στο στόμιο για να πάρει λίγο αέρα, σε μια κατσαρόλα. Προσθέτεις αλάτι, ζάχαρη, πιπέρι, λίγο κόκκινο πιπέρι, λιώνεις μια σκελίδα σκόρδο, προσθέτεις και το λάδι αφού πάρει μια βράση, λίγα φύλλα βασιλικού ή κάποιο άλλο μυρωδικό, και έχεις τέλεια σάλτσα για μακαρόνια σε λίγα λεπτά!

πηγή:athensvoice

Μπάρμπεκιου: Ένα χρήσιμο μυστικό για όλους!

Το κρεατάκι στα κάρβουνα όλοι το αγαπάμε, μόνο που η λατρεία και η θαλπωρή δεν εγγυόνται γευστικά αποτελέσματα.

Και δεν φτάνει φυσικά να ανάψεις τα κάρβουνα, καθώς η πρωτόγονη φωτιά που έφτιαξες μόλις θέλει τον έλεγχό της.

Ο σκοπός είναι να δαμάσεις τη θερμοκρασία σαν να ήταν φούρνος. Και ο καλύτερος τρόπος να το κάνεις είναι να τεστάρεις τη θερμότητα της θράκας με το χέρι σου. Χωρίς να καείς φυσικά!

Read More

Αυτό είναι το μυστικό για να μην πανιάζει το ψωμί του σάντουιτς

Πολύ λίγα πράγματα είναι τόσο χάλια στη ζωή όσο το να ξετυλίγεις το σαντουιτσάκι που έφτιαξες το πρωί και να το βρίσκεις στα απολύτως χειρότερά του!

Το πάνιασμα του ψωμιού μπορεί ωστόσο να αποφευχθεί και το μυστικό είναι το κατεψυγμένο ψωμί.

Όλοι πιθανότατα φωνάζετε τώρα ενστικτωδώς «όχι, αποκλείεται», μη βιάζεστε όμως. Το μυστικό κρύβεται στον τρόπο παρασκευής του συγκεκριμένου σάντουιτς.

Read More

8 tips για οικονομία στο φαγητό

Το φαγητό  κι ειδικότερα η μαγειρική, αποτελούν ευχαρίστηση για όλους. Ωστόσο η αλήθεια είναι πως δεν κάνουμε σωστή χρήση του προϋπολογισμού μας με αποτέλεσμα να πηγαίνουν χαμένα τόσο τα χρήματα όσο και οι τροφές. Το κλειδί βρίσκεται στην έξυπνη διαχείριση των χρημάτων μας αλλά και των τροφίμων προκειμένου να μην πετάμε τίποτα από τα δύο.

  1. Μην πηγαίνετε για ψώνια νηστικοί.
    Μελέτες πάνω στην ψυχολογία του καταναλωτή αποδεικνύουν πως όταν πεινάμε ο εγκέφαλος αντιδρά περισσότερο στα οπτικά ερεθίσματα και στις μυρωδιές σε έναν χώρο με αποτέλεσμα να αγοράζει περισσότερα απ’όσα είχε προϋπολογίσει . Προτιμήστε λοιπόν να ψωνίζετε σε ουδέτερες ώρες.
  2. Προτού ξεκινήσετε γράψτε τα ψώνια σε μια λίστα.
    Με αυτόν τον τρόπο θα είστε πιο οργανωμένοι και δεν θα ξοδεύετε παραπάνω.
  3. Μην επιλέγετε τα προϊόντα από την πρώτη σειρά.
    Είναι γνωστό πως τα προϊόντα της πρώτης σειράς έχουν σύντομη ημερομηνία λήξης. Ψάξτε λίγο παραπάνω και θα βρείτε αυτά που λήγουν αργότερα.
  4. Προσέξτε τον τρόπο φύλαξης του προϊόντος διαβάζοντας τις οδηγίες πάνω στη συσκευασία του.
    Είναι κρίμα να χαλάει ένα τρόφιμο επειδή δεν ξέρετε τον σωστό τρόπο φύλαξης. Εξοικονομήστε χρόνο και χρήματα !
  5. Φυλάξτε το φαγητό για την επόμενη μέρα και σερβίρετέ το σαν ορεκτικό ή σνακ.
    Αφήστε τη δημιουργικότητά σας ελεύθερη και το πορτοφόλι σας ανέπαφο !Δείτε παρακάτω 3 τρόπους για να αξιοποιήσετε τις ώριμες μπανάνες :
    3 συνταγές για να μην πετάξετε τις ώριμες μπανάνες
  6. Χρησιμοποιήστε τα φρούτα/λαχανικά σας με διάφορους τρόπους: 
    Το λεμόνι αποτελεί εξαιρετικό καθαριστικό για το σπίτι, το αγγούρι είναι κατάλληλο για να φρεσκάρετε την περιοχή κάτω από τα μάτια σας όπως και το εσωτερικό της πατάτας.
  7. Δεν αρέσουν στα παιδιά σας τα λαχανικά ή το ψάρι;
    Πλάστε τα κεφτεδάκια ή φτιάξτε σούπα βελουτέ από πολτοποιημένα λαχανικά και ξεγελάστε τα !
     
  8. Φυλάξτε τους σπόρους και φυτέψτε τους σε γλαστράκια.
    Συμβουλευτείτε έναν ειδικό και φτιάξτε το δικό σας μποστάνι !
in2you

 

 

7 σούπερ τροφές που καίνε λίπος και ενεργοποιούν τον μεταβολισμό

Ετοιμάζεσαι για τις καλοκαιρινές διακοπές και αγχώνεσαι για εκείνα τα κιλά που δεν κατάφερες ακόμη να χάσεις; Ή μόλις γύρισες και έπαθες πανικό από τα κιλά που προστέθηκαν στη ζυγαριά σου; Σου έχουμε τη λύση ή μάλλον 7 γευστικότατες προτάσεις, που μπορείς να εντάξεις στη διατροφή σου για να ενισχύσεις τον μεταβολισμό σου και να δεις άμεσα αποτελέσματα.

Read More

Υπό εξαφάνιση… το παγωτό βανίλια

Όπως όλα δείχνουν η αγαπημένη γεύση παγωτού πολλών, η βανίλια, βρίσκεται σε κρίση, αν δεν απειλείται με εξαφάνιση…. Η άνοδος της τιμής της βανίλιας, μετά τον κυκλώνα που έπληξε φέτος την Μαδαγασκάρη, τον κορυφαίο παραγωγό του κόσμου, έκανε τους παραγωγούς παγωτού να τρέχουν να εξασφαλίσουν προμήθειες από το συγκεκριμένο εκχύλισμα γεύσης.

Read More

Προσοχή! Κόψε το γάλα και τη ζάχαρη από τον καφέ!

Για πολλούς η μέρα δεν ξεκινάει πριν από το πρώτο φλιτζάνι καφέ. Ωστόσο, λίγοι από εμάς πίνουμε τον καφέ μας σκέτο, με αποτέλεσμα όχι μόνο να αλλοιώνουμε την πραγματική του γεύση αλλά και να βλάπτουμε την υγεία μας. Τι θα πρέπει λοιπόν να αποφεύγουμε;

Read More